Thursday 19 September 2013

A Fish A Day



Bijna Kaat haar feestje, een visfeestje (zoals jullie al wisten) Natuurlijk willen die kleine pagadders iets om mee naar huis te nemen en visjes haken wel dat is zo wat mijn specialiteit aan het worden. Zoals met alles heb ik dit weer tot het laatste laten liggen. Ik ga 14 visjes haken (als alle kindjes komen hebben we er 14 nodig) Laat het nu nog net ongeveer 14 dagen zijn voor haar feestje. Dus een visje per dag lijkt me wel haalbaar. Elk visje ziet er net even anders uit, een dikke blauwe toen ik niet goed oplette tijdens een spannende serie op tv. Wie weet welke visjes er nog tevoorschijn komen. 

Hier is het patroon voor de visjes. Het is een aangepast patroon van Skattepattaties. Haar staartjes zijn iets meer gevormd terwijl de mijne een basis visstaart is. Ik heb het patroon hieronder overgenomen met mijn veranderingen erin zodat je gemakkelijk kan vergelijken. De visjes zijn gehaakt in Catania met haaknaald 2,5.



  1. 5v in een magische cirkel (5)
  2. 2v in iedere vaste (10)
  3. 2v in iedere tweede vaste (15)
  4. 2v in iedere 3de vaste (20
  5. vaste in iedere vaste (20)
  6. vaste in iedere vaste (20)
  7. vaste in iedere vaste (20)
  8. 1 mindering (2 vasten samen haken) 8v en herhalen (18)
  9. 3v, mindering, 8v, mindering, 3v (16)
  10. mindering, 6v, mindering, 6v (14)
  11. 3v, mindering, 4v, mindering, 3v (12)
  12. mindering, 4v, herhalen (10) en vullen
  13. vaste in iedere vaste (10)
  14. 2v in elke vaste (20)
  15. vaste in iedere vaste (20) 
  16. staart dubbelvouwen en vast maken met halve vasten (dit doe je door de twee binnenste lussen van de tegenoverliggende steken aan elkaar vast te haken)


Veel haakplezier en ik laat jullie weten hoe het met de visjes afloopt. 

No comments:

Post a Comment