Sunday 2 June 2013

Dekentje voor Aaron




Lieve Aaron, zo'n 1,5 jaar geleden vertelden je mama en papa dat je in mama's buikje zat. Wat leuk een neefje voor Kaat. Ik wist toen al dat je een heel speciaal plekje in mijn hart zou krijgen. Dus wou ik je iets geven dat voor altijd bij je zou zijn, een dekentje. Gehaakt had ik al niet meer sinds de lagere school. Het was even wennen maar snel had ik het weer onder de knie. Dan werd het een gezoek naar een patroontje en al gauw vond ik iets speels, een hexagoon. Kleurtjes dat was ook belangrijk. Tante Lara keek alvast in je kamertje en daar was groen en blauw te vinden. Mijn lievelingskleur werd er ook aan toegevoegd en ik ging aan de slag.


144 hexagoontjes werden gehaakt, in de zetel, in de auto en zelfs op vakantie. Ondertussen werd je geboren en werd ik niet alleen je tante maar ook je trotse meter! 


Op de biennale werden de alleerste hexagoontjes aan elkaar genaaid op de The Mending Project van Lee Mingwei, maar daar heeft je mama je al over verteld.


Het dekentje werd afgewerkt en uitgetest door je nichtje Kaat. Ze vond het helemaal goed en toen ondernam het dekentje een lange reis naar Belgie. Het dekentje kan je alvast verwarmen en hopelijk kan ik je binnenkort ook eens knuffelen!









1 comment:

  1. Oh, wat leuk, het hele verhaal :-). Het past inderdaad perfect in zijn kamertje, 't is het mooist van alles in zijn kamertje ook. Om te slapen is het warm genoeg in zijn slaapzakje, dus hangen we het dekentje achteraan over zijn bed. Tegen 's ochtends heeft hij zich helemaal naar daar gewriemeld en licht hij dwars, met dat dekentje over zich getrokken. Hij speelt zo graag verstoppertje :-)
    PS: goed om weten dat paars je lievelingskleur is!

    ReplyDelete