Thursday 2 August 2012

Witloof


Witloof in overvloed te vinden in BelgiĆ« en hier zo zeldzaam. Vandaag ging ik nog eens op witloof zoektocht. Wat was ik blij toen ik deze perfecte stronkjes zag liggen. Maar wat gingen we er deze keer mee doen. Het is hier ijzig koud dus ik had nog eens zin in het witloofstoofpotje met blinde vinken en kasteelbier. Maar juist blinde vinken? Die hebben ze hier ook niet. Aan de slag met gehakt en een paar biefstukken plat meppen met een wijnfles. Een goeie tijd later waren de blinde vinken een feit. Kasteelbier is natuurlijk ook een probleem maar gelukkig weten ze hier wel wat bier is en een donker biertje kon ik nog wel versieren. Ondertussen staat het stoofpotje te pruttelen en de wortelpuree is bijna klaar. Heerlijk gevoel op een ijzig koude winteravond. 

1 comment:

  1. HMM klinkt heerlijk, ik krijg er honger van... (En Moose is ook nog steeds van de partij zie ik!)

    ReplyDelete